Länge mellan inläggen nu

Hej alla som intresserar sig för bloggeriets tunga läsning och skrivansvar.

Det var nu en god stund sedan jag skrev, men det har hänt för mycket att skriva om vissa dagar, andra dagar inget.
Men igår hände en rolig sak som jag vill ta upp.

Ja, det har hänt fler massa roliga saker under sommaren, och roligare än denna förvisso.
Kommer "tillbakaskriva" lite under tiden som kommer.

Men igår... Elsanering i lägenheten.
Fullt med folk som sprang ut och in, hela dagen och störde mig och hundarna. Jag rymde en stund till syster och drack kaffe och åt god näringsriktig frukost i form av bullar och wienerbröd.
Men efter många om och men, när de skulle bli klara och gå, upptäckte jag en liten sak som jag var tvungen att fråga om det skulle vara så.

För er som inte vet vad en total elsanering går ut på, så kan jag tala om att de tar bort proppskåpet och bryter strömmen vid centralen i källaren. Drar ur ALLA kablar ur väggen, sätter i nya, byter stickkontakter och strömbrytare, armaturer och ja, i princip allt som har med installationen att göra.

Så när de blev klara för att gå, var jag tvungen att fråga, inte för att jag inte tror de gör sitt jobb ordentligt, utan av nyfikenhet.
"Jag utgår nu inte från att ni inte gör ert jobb ordentligt och så, men jag måste bara fråga om det är så att ni glömt skruva dit en väggkontakt, eller om det inte är ström i kablarna som hänger ut från väggen. Det kan bli lite spännande med barn och hundar annars?"
- "OJ!"
Så bröt de strömmen och skruvade fast den stickkontakten.

Det finns en orsak till att jag inte gärna "överlåter" ansvaret för mina barns och hundars liv på andra.. eller låter hantverkare elelr annan gå in i min lägenhet utan att jag är hemma.
Fullmakt till detta får de nog förfalska ihop någon, för det skriver jag ALDRIG under. Aldrig gjort och kommer aldrig att göra.

Palam L.V.X.
//C.G.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0