Vernal Equinox - Vårdagjämningen.

Dagen började tidigt vid sextiden och den började med storm.
Tanken var att hinna ner i tvättstugan till sju -den ligger i källaren i samma hus och trappuppgång.

Det gick inte, utan tvätten får skjutas upp till imorgon istället, eftersom en ninja på 2 år har fått för sig att hela tiden besegra ninjan på 4 år. Vilket resulterar i slagsmål inne och slagsmål ute. Hunden vankar lite av och an men nu har han satt sig hos mig och suckar lite.
Just denna hunden är lika förtjust i våld som vad jag är och tycker mest det blir irriterande och störande med uppstudsigheter.

Men när jag delade upp pojkarna lite ute och hade den minsta marodören i barnvagnen och den större fick hålla i kopplet gick det bra. Vovve var snäl och gick fint då en liten höll i kopplet.
Nu bråkar de ju inte på allvar, speciellt mycket av tiden, men barns lek övergår ju lätt i allvar så man får hålla koll. Vi har faktiskt haft en morgon med mycket skratt och lek, men det är bara det med tvättstugan som är lite störande.

Men som rubriken antyder är det en högtid idag, en dag av festligheter och nu som våren egentligen börjar.
Denna dagen medför en del förändringar för en del personer och även för mig. 12:44 idag bryter solskivans centrum himmelsekvatorn. Då sitter vi säkert här och äter lunch, men på något vis skall jag tänka på händelsen och vad som kommer.
Jag har en del åtaganden att ta tag i ikväll, men återkommer ändå, lite senare.

Dagen har ändock börjat mycket bra.

Palam L.V.X.
//C.G.

Kommentarer
Postat av: Theresia L. Marissa

Låter som att tillvaron är lite upplivad där borta ;-) Det blir ju så med barn. Och en hund där till. Vardagen blir så rolig ;-) Men ibland vore det skönt att trycka på en paus-knapp på de små marodörerna..

2009-03-26 @ 08:52:26
URL: http://theresia-marissa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0