Eftermiddagen - Dag nummer två

Vi gick ut och drog en repa runt om i området här på strax över en timma.
Det var ju nu jag skulle ha tagit med mig kameran...

Barnen gick lite bakom och Vilde höll sin storebror i handen så fint och gick till det passade att leka lite.. sedan fortsate vi.. höll väl på så till vi kom till et skoterspår dår hunden grävde ner sig som en mullvad och barnen fick en bra idé...
Eller iallafall samma idé så snömarken där borta ser nu ut som om det gått sorkar i den.

Men vi gick hem och folk hälsade på barnen och hunden, mig strundade de i eftersom det fanns barn som hoppsade och mojsade runt och var glada.
Allt var bra till vi kom hem och den äldre fick tokspel: "Tack så jättemycket för att du inte köpte gröt till oss" skrek han och ett dämpat "pucko" kom det med sedan tjurade han tills maten blev klar och jag skulle minsann i fängelse jag, för gröt var det lag på att man skulle köpa.

Vilken tur att mamman kommer med gröt då, till förbarmande över sina svältande barn som får nöja sig med mat, hemska tanke, utan gröt en hel lördag... Eller ja.. till saken hör ju att de delade ett kilo till frukost (som vanligt) men hela dagen utan likaväl.

Sedan så somnade de fint iallafall. Till för en liten stund sedan då följande hände...

Yngsta grabben vaknar till och roparjag går dit och han mumlar nappen

jag letar och letar och han blir mer och mer arg så till slut ryter han till NAPP ...
och håller fram handenJa, sa jag, men stoppa den i käften då och väck inte storebror..
då började han gapskratta så jag skrattade och så klart vaknade även storebror.
Men de somnade om igen

Så nu är väl dagen i det närmaste slut. Men jag känner en viss hunger... lasagne är gott.

Palam L.V.X.
//C.G.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0