Dag nummer ett

Så ja.

Jag kommer att skriva lite grann mer nu en stund och jag har en del saker att skriva om som kan vara intressant för mig att följa iallafall.

Jag tog hit en hund idag, efter moget övervägande och samråd med tidigare ägare och hyresvärd.

Jag gillar ju att vara ute en hel del och jag tycker om sällskap, så jag tog en omplacering på en hund som inte riktigt kunde och ville hålla tempot med de andra hundarna längre. Han gillar ju att dra, det märks ju, men inte länge åt gången och han har därför blivit lite överviktig med något kilo.

Det skall vi nog råda bot mot och se hur det ter sig sedan.

Nu skall jag beskriva första dagen i korta drag och vad som hände då.
Han kom hit vid halv-tolvtiden på dagen och vi pratade lite, jag och den ene av de tidigare ägarna och bytte papper och uppgifter och liknande som inte blivit gjort över telefon och mail. Jag fick alla vaccinationspapper och passet.
Sedan när han fått nosa in sig lite här så gick vi ut lite i grannskapet och sedan ner på stan för att hämta de andra i flocken.
Det märktes helt klart att han inte riktigt har landat ännu, men samtidigt så skötte han sig bra - trots stressen mad alla nya dofter och vimsiga människor runt om. Nere vid storsjö-stranden lugnade han ner sig och hälsade på en del andra hundar och folk och vi satte oss och väntade på mina två pojkar.
Det första mötet där gick bra och hunden klappades och alla var glada - stressen började nu släppa en del och vi begav oss hemåt. Då fick han dessutom hjälpa till lite med att dra vagnen en aning - bara för sakens skull. Då var han helt fokuserad men gillade inte helt att komma fram till korsningar om man inte talade om för honom hr han skulle svänga. Man fick alltså vara med en hel del i detta.

Han hade helt funnit sig i situationen som nu råder när vi kom hem och han lugnade ner sig, åt lite, drack vatten och lät barnen gosa lite innan han lade sig till rätta och ville vara ifred en stund. Mina barn är bra med hundar, både de hundar de känner och de hundar de möter på stan och tar kontakt med den som håller i kopplet och liknande. Mycket bra barn.

Jag måste säga att första dagen har gått mycket bra och över förväntan.
Skall ta lite bilder imorgon och visa.

Min nya inneboende.  Han ser ju ut att ha gott humör på bilden iaf. trots att han nyss kom hit.    Otroligt snäll mot vuxna, barn och andra hundar har jag sett så långt - ignorerar det mesta och gosar gärna... Men inte ute om det rör sig för mycket.


Ha det gott och mys fint alla ni.

Palam L.V.X.
//C.G.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0