Tankar

Jag tänker som bekant en hel del och det är inget undantag nu.
Jag lever intensivt i det mesta, det vet alla som känner mig privat - alltid i kontroll men lite svävande.
Det är min luftkudde så jag inte skadas så illa.

Ett problem med att sätta ner fötterna i marken är att man direkt bryter benen om man faller.
Varför jag nu under en period av att vara helt jordad faktiskt har för avsikt att stå rakryggad.
Bunden av mig själv, som klippan i berget - utsatt för makternas eviga påverkan åt vilket håll det än må bära.

Min syster säger att det är viktigt att jag upplever alla känslor och aspekter därav -åh, så jag älskar henne -
och på något vis känns det mysigt att bara som ett frö, släppa taget och landa där någon annan bestämmer.
Just nu känner jag mig vilsen, blyg, osäker och fantastiskt nervös.

Jag för inte i denna stund utan känner en ny form av initiering - en påbörjan eller start på en ny typ av liv.
Ett som som skall ledas parallellt med vem jag är.
En koppling mellan dem är viktig.

Jag har släppt allt en stund och låter en utveckling ske som för många kanske är oanad, andra har väntat spänt.
Själv har jag till viss del hindrat detta.
Men nu är det dags för den nya solen att titta fram - En ny dag gryr.



Jag älskar rösten hos kvinnan som sjunger denna. Musiken är bra och passagerna fantastiskt avvägda.
Texten är otroligt talande och jag vill dela den med er och jag väljer då en med texten inkluderad.
Jag är en person - som jag sade till min exfru - som må älska ändlöst, men inte villkorslöst.

Den sorgen jag känner i vissa avseenden och alla tårar jag fällt för världen och människor.
Alla kvinnor jag varit en del av som på ett eller annat sätt visat sig fel - vilka jag fällt många tårar för.
De tårarna är inget mot de som kommer - men jag har bestämt mig för att bara gråta vackra tårar.

Jag vet att bloggen heter Magick Without Tears. Men i sanning finns där inga tårar utan någon magi.
“Come unto me” is a foolish word: for it is I that go. Liber AL II:VII

Så måste jag också ta med en otrolig låt till av denna kvinna.
Ensam må vara stark, men till vilken nytta?
Utan någon att oroa sig för och ge sig hän till är styrkan bara ännu en svaghet.




¸„ø¤º°¨¨°º¤ø„¸ ¸„ø¤º°¨ ¨°º¤ø„¸
¨°º¤ø„¸ In Love and Will ¸„ø¤º°¨
¸„ø¤º°¨ We Trust ``°º¤ø„¸
¸„ø¤º°¨ ¸„ø¤º°¨¨¨¨°º¤ø„¸ ¨°º¤ø„¸

¨°º¤ø„¸ ¸„ø¤º°¨

Palam L.V.X.
//C.G.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0