Kompis...

Nu har jag iaf fått till ett möte med en hund som min vovve står ut med, även här hemma. Det funkade söt-bra.
Dessutom har jag haft ett najs besök här på eftermiddagen på fika med barnen.

Det återkommer vi till senare, men först lite om gårdagen.

Vi var ner till barnens mor igår och mellangrabben lade naturligtvis ur sin telefon - mot allvarlig inrådan från undertecknad.
Naturligtvis glömdes denna bort och efter vi gått nästan hela vägen hem igen kom han på att han glömt sin telefon - mammas telefon avslagen, så jag ringde hans telefon.
Det var en ung och redig herre på 14-15 år som hittat telefonen och återlämnade den till barnens moder. Otroligt fint gjort och vi är mer tacksamma än den hittelönen som lämnades.
Sådant beteende uppmuntras... STORT.

Så idag...

Minstingen mår bättre idag och han lyckades nog charma in sig lite hos både besökande hund och matte idag.
Det kändes skönt och avslappnat, fast nytt och lite spännande, eftersom jag inte känner ungvovven så gott ännu. Får se om det faller sig så att de kommer tillbaka lite senare under kvällen, eller om det blir en annan dag - oavsett skall jag sitta här och kolla på några roliga avsnitt av något ballt och skrattframkallande.

Vuxensällskap är ganska viktigt så man kan skratta åt samma saker och dela en kanna té när man ändå inte sover.
Jag och pojkarna hoppas på fortsatta lekbesök och fika - de uppförde sig helt exemplariskt - så jag tror inte vi skrämde någon onödigt mycket.
Så är det härligt med en större flock att promenera runt med.

Men jag återkommer om hur de kommer överens...
Palam L.V.X.
//C.G.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0