Saker som stör - är saker som berör

Ja...

Precis, den sista tiden har det varit lite saker som berört, tveklöst som stört.

Det har varit saker som förseningar på tåg, brustna löften, tappade kontakter och skratt som fastnat i magtrakten och inte velat komma ut riktigt.
Obetänksamhet och stressande samtal, från de flesta håll - åt alla håll och ofta är det mina nära det berör.
Det stör.

Jag vet inte vad man skall kunna ta sig till när man inte får veta bakomliggande orsaker eller ens de framförliggande verkningarna. Maktlöshet är inget jag kan hantera så bra.

Så jag tog ett beslut under kvällen. Att skratta lite. Svårflörtad till en början, som vanligt. Men jag hade bestämt mig så jag släppte efter.
So what om någon missförstår, det är upp till den som oroar sig för om den andra missförstått som måste skärpa sig.
Inte pressa så hårt.
So what om någon lovar dig en sak som inte hålls. Det är den personens ansvar och problem, inte ditt.
Ta det inte så personligt - det är den andre som är blåst i skallen.
So what om någon försöker sabba ditt liv - visa korkskallen att du inte ger dig...
Ta kontroll, det är ditt eget ansvar att må bra.
So what om någon skryter och vill vara coolare än du - Det mår den personen piss över varje kväll innan ögonen sluts.
Visa ingen medömkan, det är inte ditt ansvar att den personen når sina mål.
So what om någon har det svårt och väljer att ta ut det på dig.
Räta på dig och visa en ny väg - trösta inte.

Med de orden valde jag att slappna av och skratta mig redlös åt pundare och misstag, misslyckade läkare och förhållandekriser på TV.
Med ett avslappnat sinne känner jag en ro. Ett lugn som gör att jag kan stötta de som förtjänar det istället. De som råkar ut för brustna löften, manipulativa personer som vill förstöra, skrytmånsar och de självömkande ungsjälarna som tar ut sina frustrationer på dem.

Att skratta är gott och att skratta är viktigt. Jag kan förstå att folk har oroat sig för att de inte sett eller hört mig på en stund.
Men jag sörjer - sörjer min egen avsky för de orsakar smärta för mina nära, för de runt om för att det gör mig berörd.

Störd.

Stör mig inte - är allt jag någonsin bett om. Låt mig vara glad så jag kan städa upp efter er. Ta det inte personligt, ge bara fan i mig jag vill inte ha med er att göra.
Då är jag glad.

Var jag elak och kantig nu?

//C.G.


Kommentarer
Postat av: Mir

"The pen, the pen"

2009-01-22 @ 00:43:43
URL: http://beyondforever.blogg.se/
Postat av: C.G.

HA ha HA ha HA

Jag har en här...

2009-01-22 @ 00:45:05
URL: http://magickwithouttears.blogg.se/
Postat av: apell

du är varken eller bara uppriktig.

2009-01-22 @ 19:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0