Energi

På begäran så börjar jag blogga lite då.
Först idag hade jag ingen - utan jag låg så länge jag kunde.
Sedan gick jag genom en ganska kall tillvaro till en varm och skön dusch.

Jag skulle ju inte tala om hur min dag var idag och allt jag gjort, utan jag ville skriva lite om energi.
För att få energi bör man ju äta, det vet ju alla, men mat gör en ju lite trött med, som bekant.
Middagen idag bestod av havsaborre, potatis och en fin vit sås och lagom en halvtimma efter att munnan satt sig som en bunker runt den sista tuggan började matkoman smyga sig på, för att till sist få mig att sätta på mig lurarna och sluta ögonen till lite musik.

Sedan tvärslocknade jag, för att efter en liten stund höra ljuva ord från systers mun "Jag har satt på lite kaffe", genom musiken, bara för att åter glida in i matsmältningens ljuva drömvärld.

Sedan blev det kolsvart igen.

"SKALL DU HA NÅGON TÅRTA?" hörde jag som ett avlägset rop, varpå jag kastade mig ur soffan, yrade mig till köket för att mötas av ett monster på bänken.
Någon hade inspirerats av gravkullarna i Uppsala !
Jag tog en bit och lade på en tallrik - inte ett fat, nej - inte en assiett, nej - en tallrik och högg in i den med ett glatt humör.
Nu lyckades jag visst lite ogenomtänkt påstå att det inte var några problem att äta resten, men efter en och en halv tallrik och halva tårtan kvarstår, undrar jag vilket väsen från vilken planet som tog min kropp i besittning för att yttra något så korkat.

Energin som denna tårta innehåller kan nog jämföras med de pellets av uran som driver kärnkraftverken, för nu är det ingen risk att jag somnar. Jag kallsvettas, biter ihop käkarna, skakar med benen och stirrar med blicken.
Bukspottkörteln gav nog upp helt efter första tallriken.
Skulle Göteborgs rikaste amfetaminkokare se mig nu skulle han nog stänga labbet, ta receptet och öppna ett konditori istället, för jag ser nog helt påtänd ut.

En dag skall jag designa bloggen lite tror jag, men det är inte mitt primärmål just nu. Jag skall ta mer tårta.

Ja, jisses.

Ha en god kväll nu och snälla... Förse mig med insulin eller håll er borta.

//C.G.

Kommentarer
Postat av: Mir

skyll dig själv

2009-01-17 @ 21:07:45
URL: http://beyondforever.blogg.se/
Postat av: kiki

Jag har också lite av en sockerchock just nu. Klämde i mig både godis och cola framför handbollen som gick ikväll... och sen fortsatte jag. Så dumt..

2009-01-17 @ 21:41:58
URL: http://varulven.blogg.se/
Postat av: Johanna

mm, mums. jag ska nog baka den där kladdkakan jag pratade om att få ha alldeles för mig själv, läskad av ditt inlägg. Om jag vågar tillföra den här kroppen någon mer energi ;)



Kuul att du börjat blogga min kära! :D

2009-01-18 @ 05:01:07
URL: http://candoris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0